STOLT HOVEDSPONSOR SIDEN 1992

Trænere sæson 21/22 er på plads

Midt i en svær foreningstid er der også mange ting at glæde sig over. Der er nemlig indgået aftaler med trænere til den kommende sæson til hele drengesiden i Skjern Håndbold foreningen.

Her kan du se trænerteams for de enkelte hold:

U19 drenge:
Her er der kontinuitet idet, at Magnus Petersen Siglev fortsat skal være cheftræner for denne gruppe af unge talenter. Magnus og drengene er i gang med en fin første sæson i U19 ligaen. Magnus er uddannet DHF Talenttræner og DHF Divisionstræner. Magnus kommer ligeledes til fortsat at være en del af trænerteamet omkring akademiet.

Klublegende og kulturbærer Henrik Hansen skal sammen med Magnus stå i spidsen for drengene. Henrik har om nogen prøvet tingene på egen krop, og skal være garant for at kultur, værdier og træningsindsats fortsat er i orden.

U17 drenge:
i Skjern Håndbold er vi enormt glade og stolte over at præsentere Jesper Schwarz som ny cheftræner for denne gruppe. Jesper flytter fra Århus til Skjern. Jesper har i en lang årrække været ungdomstræner for såvel piger som drenge i Silkeborg-Voel, HEI og VRI.

Jesper har taget DHF´s Talent- og Divisionstræner uddannelse sammen med Magnus, og de kender herfra hinanden. Dette skal blandt andet være med til at sikre et godt samarbejde på tværs af de 2 årgange. Det er netop et af vores store håb, at vi ikke blot omkring U17 og U19, men på tværs af hver årgang skal have et samarbejde mellem trænere og spillere i hele klubben. Jesper er uddannet lærer, og ønsker et job som efterskolelærer og alternativt et job på en folkeskole i Skjern området.

I Skjern Håndbold er vi stolte af, at 2 meget dygtige og dedikerede unge trænere suppleret med erfarne Henrik Hansen skal hjælpe vores unge spillere med deres udvikling. Der er med ovenstående trænerkabale masser af Skjern Håndbold DNA og faglighed.

Cheftræner for Skjern Håndbolds Liga herrer, Claus Dalgaard-Hansen udtaler:
”Den tætte relation mellem U19 holdet og ligaholdet, der er etableret i år vil ikke kun fortsætte i næste sæson, den vil blive intensiveret. Vi har i denne sæson haft mere end ti forskellige U19- og akademispillere med til træning. Det giver de unge spillere en god fornemmelse af, hvad det kræver at blive topspiller, og det giver på daglig basis ligatræningen et friskt pust.

Da spillernes ungdomsuddannelse stadig er det vigtigste, er der mange spillere, der får chancen, da man som udgangspunkt ikke bliver trukket ud af undervisningen mere end to gange om ugen”.

Har du lyst til, at blive en del af miljøet, så kontakt:
U19 – Magnus Siglev +45 29 91 65 05
U17 – Jesper Schwarz +45 27 85 04 63

I Skjern Håndbold fortsætter vi nu arbejdet med trænere til pigesiden. Har du en trænerdrøm eller et ønske om at være omkring et ungdomshold i Skjern Håndbold, er du altid velkomment il at kontakte formand Bjørn Sommer, tlf. 4089 4543